Help jij ons met de boodschappen?

- Maandelijks · 2 tot 6 uur
- Stichting Annahuis
Regelmatig zijn er ideeën of verzoeken van buiten om iets leuks te organiseren voor de bezoekers van het Annahuis. Meestal zijn dit eenmalige of jaarlijks terugkerende activiteiten. Jij vindt het leuk dit op te pakken en coördineert deze activiteit, altijd in samenspraak met de betreffende beroepskracht. Ben jij die sociale, zelfstandige multitasker die graag als Personal Assistant de staf van het Annahuis ondersteunt? Ben jij op zoek naar een gastvrije plek met een gezellig team en persoonlijke ondersteuning, waarbij jij als vrijwilliger ook echt gezien wordt? Een plek waar mensen zichzelf kunnen zijn? Kom dan eens langs om kennis te maken. De organisatie Het Annahuis is een laagdrempelige ontmoetingsplek in Breda. Iedereen is bij ons welkom. Mensen komen op de inloop voor een kopje koffie, een luisterend oor of een hulpvraag, bv. als ze te maken hebben met armoede, verslaving of dakloosheid. Ons doel is dat iedereen gezien wordt, tot zijn recht komt en er als mens mag zijn. In het Annahuis werkt een enthousiast team van vier beroepskrachten en zo’n 25 vrijwilligers. We zijn op zoek naar een collega die ons wil ondersteunen op kantoor. Wat ga je doen? Op het Annahuis is geen dag hetzelfde. Dat maakt het leuk, afwisselend en soms een beetje rommelig. We zijn open van maandag t/m donderdag. Er zijn verschillende mogelijkheden: je kan op afroep, dus onregelmatig werken als het nodig is om een organisatieklus op te pakken. Vanuit huis of op ons kantoor. Als je van regelmaat houdt zou je ook één dagdeel op kantoor kunnen werken. Als er geen organisatieklussen liggen kan je altijd een aantal vaste taken op kantoor doen. Dit kan afgestemd worden met de andere vrijwilliger op kantoor. Beschikbare dagdelen op kantoor zijn: maandagmiddag, op een dinsdag of donderdag. Er is een keuze uit verschillende activiteiten. Je kunt denken aan: ● Het zelfstandig of mee organiseren van incidentele of jaarlijks terugkerende activiteiten en de communicatie hiervoor verzorgen, zoals flyers maken en een persbericht opstellen en deze digitaal en fysiek (laten) verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan een activiteit rondom Sinterklaas, de Burendag, een verwendag, een verjaardag of jubileum. Maar ook het verzoek van een bedrijf dat iets wil organiseren op de inloop. Dan ben jij de contactpersoon en stemt af wat er nodig is, maakt een planning, regelt de nodige vrijwilligers enz.; ● Mocht je van opruimen houden dan is hier in huis ook altijd wel iets op te ruimen of je organiseert een opruimactie 1 x in de zoveel tijd; ● Wanneer je tijd over hebt zijn er altijd wel administratieve werkzaamheden op kantoor, opruimklusjes, koffie en thee zetten, was en afwas verzorgen. Jij bent: ● Goed in organiseren en delegeren, het oppakken en uitvoeren van nieuwe ideeën; ● Betrouwbaar, integer, leergierig; ● Flexibel in de omgang, je kan improviseren; ● In staat om zelfstandig te werken, het overzicht te houden en prioriteiten te stellen; ● Digitaal vaardig met verschillende computerprogramma’s, bijvoorbeeld voor het maken van persberichten, flyers en posters; ● In staat om in goed Nederlands brieven of mails te schrijven en ook mondeling te communiceren met betrokken partijen die mee doen met een activiteit; ● Iemand die openstaat voor de bezoekers en filosofie van het Annahuis. Wat bieden wij? Je komt bij ons in een gezellig team terecht. Er werken zes verschillende mensen op kantoor, verspreid over de vier openingsdagen. Afhankelijk van de werktijden heb je een flexibele werkplek en/of je werkt ook vanuit huis. Je zult vaak ad hoc klussen krijgen die afgestemd worden tussen de beroepskracht en jou. Je werkt samen met het Annaberaad waar bezoekers in zitten die graag meedenken over terugkerende activiteiten. Als je een vast dagdeel wil komen kun je in rustiger tijden een aantal administratieve taken op kantoor oppakken in samenspraak met je collega’s. Als je aanwezig bent tijdens de inloop, is het drukker op kantoor met vragen en gesprekken. Op andere tijden kan het heel rustig zijn. Zo kan je kiezen wat bij je past. De sfeer in huis is informeel en soms een beetje chaotisch. Je wordt ingewerkt, er is persoonlijke aandacht en we zijn altijd benieuwd naar ideeën die jij hebt. Na een proeftijd kun je lid worden van het vrijwilligersteam. Er is maandelijks een teamoverleg, met afwisselend intervisie en bespreking van ontwikkelingen binnen het Annahuis. Zo raak je betrokken bij het geheel en leer je de andere vrijwilligers kennen. Vanuit het Annahuis worden soms trainingen aangeboden. Als vrijwilliger mag je bovendien gebruikmaken van het uitgebreide trainingsaanbod van MOOIWERK Breda. Geïnteresseerd? Spreekt jou dit aan? Neem eens een kijkje op onze website, [website verborgen], om meer te lezen over wie we zijn en wat we doen. Of loop gewoon een keertje binnen tijdens een inloopochtend, om de sfeer te proeven en kennis te maken! Direct contact opnemen kan verder via de site van MOOIWERK Breda om een afspraak te maken of via [e-mailadres verborgen] of tel [telefoonnummer verborgen].
Lees meerBreda west
Wekelijks 0 tot 8 uur
maandag
dinsdag
woensdag
donderdag
Breda west
Extra begeleiding mogelijk